۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۶

ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟

سهام شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان روی تابلو بورس رفت

سهام شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان روی تابلو بورس رفت

خرم‌آباد- رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان گفت: امروز سهام شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان با نماد «وسلرستا» روی تابلو بورس رفت و قابل معامله شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امینی خواه امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه سهام شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان با نماد «وسلرستا» امروز سه شنبه روی تابلو بورس رفت، اظهار داشت: سهام شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان در تابلو بورس و اوراق بهادار به عنوان پانصد و هفتاد و سومین شرکت در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس و اوراق بهادار تهران گروه سرمایه گذاری ها و بخش سایر واسطه گری های مالی روی تابلو رفت.

وی با بیان اینکه سرمایه شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان، ۹۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: یک میلیون و ۵۶۴ هزار سهامدار سهام عدالت در لرستان وجود دارد.

اقداماتی که سهامداران برای استفاده از سهام خود باید انجام دهند

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان یادآور شد: حدود ۸۴۶ هزار و ۶۰۹ نفر از سهامداران لرستانی روش مستقیم را در آزادسازی سهام عدالت خود انتخاب کردند و ۷۱۷ هزار و ۶۹۲ نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند و ترجیح دادند سهام آنها به صورت تخصصی توسط شرکت سرمایه گذاری استان اداره شود.

امینی خواه با بیان اینکه اقداماتی که سهامداران برای استفاده از سهام خود و مدیریت آن از این پس باید انجام دهند این است که ثبت سجام و احراز هویت را انجام دهند، کارگذار ناظر خود را تغییر دهند و کد بورسی خود را دریافت کنند تا بتوانند در بازار بورس معاملاتی که می‌خواهند را انجام دهند، افزود: قبلاً در کل کشور حدود ۶ میلیون کد بورسی وجود داشت اما با ورود سهام عدالت امروز حدود ۵۰ میلیون کد بورسی داریم لذا زیرساخت‌های قبلی این آمادگی را نداشت و در حال به روز رسانی هستند تا بتوانند جوابگوی موضوع باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکسری مشکلات برای سهام داران وجود دارد و هنوز سایت‌های اصلی که مردم دسترسی یابند راه اندازی نشده است، ادامه داد: از جمله سایتی که وراث فوتی‌ها بتوانند سهام را انتقال دهند و از مزایای آن بهره مند شوند راه اندازی نشده است؛ از اردیبهشت ماه تا کنون این عزیزان سوال دارند که بالاخره چه زمانی این سایت راه اندازی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان خاطرنشان کرد: افرادی که شماره شبا خود را ثبت کرده‌اند و الان می‌خواهند تغییر دهند فعلاً از سایت سهام عدالت می‌توانند استفاده کنند؛ همچنین افرادی که شماره موبایل خود را تغییر داده‌اند هم از طریق همین سایت (sahamedalat.ir) می‌توانند اقدام کنند.

امینی خواه افزود: افرادی که قبلاً سهام عدالت آنها صادر شده و الان مشخصات شناسنامه‌ای آنها مثل نام و نام خانوادگی تغییر یافته در سایت سجام می‌توانند مشخصات جدید خود را وارد کنند.

ارزش روز سهام عدالت چقدر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد سهم لرستانی هایی که سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی دارند به تعداد ۲۳۵ هزار و ۸۰۵ سهم هستند که ارزش روز این سهام در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۲۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۵۰ تومان است، اظهار داشت: تعداد سهم لرستانی هایی که سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی دارند به تعداد ۱۲۵ هزار و ۴۴۸ سهم هستند و ارزش روز این سهام ۱۱ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۴۲۰ تومان است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان ادامه داد: تعداد سهم لرستانی هایی که سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی دارند به تعداد ۱۱۶ هزار و ۱۶ سهم است و ارزش روز این سهام ۱۰ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۴۴۰ تومان است.

ارزش سهام افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند ۸ درصد بیشتر از افرادی است که روش مستقیم را انتخاب کردند

امینی خواه یادآور شد: تعداد سهم لرستانی هایی که سهام عدالت با ارزش اولیه ۸۲۴ هزار تومان دارند به تعداد ۱۹۴ هزار و ۳۰۴ سهم است و ارزش روز این سهام ۱۷ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۳۶۰ تومان است.

وی بیان داشت: ارزش روز سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند در تاریخ امروز ۲۷ آبان ماه، حدود ۸ درصد بیشتر از سهام افرادی است که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان گفت: دلیل امر مذکور این است که در روش غیرمستقیم سهام افراد توسط شرکت‌هایی به صورت حقوقی مدیریت می‌شود و به هر حال سبد گردان و بازار گردان‌هایی که با شرکت‌های استانی کار می‌کنند تخصص دارند، لذا شرایط متفاوت است با کسی که سواد بورسی ندارد و خودش سهامش را مدیریت می‌کند، این قصوری بود که اطلاع رسانی مسئولان باعث شد تعدادی از سهامدارانی که اطلاعات کافی نداشتند روش مستقیم را انتخاب کنند و امروز با چالش مواجه شده‌اند.

سهامداران برای فروش سهام خود عجله نکنند

امینی خواه با اشاره به اینکه به دلیل اینکه افراد ناپخته و ناآگاه در زمان‌های نا به جا اقدام به فروش سهام می‌کنند، خرید و فروش سهام کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند موقتاً بسته شد اما غیرمستقیم ها می‌توانند تا ۶۰ درصد سهام خود را خرید و فروش کنند، اظهار داشت: متأسفانه در استان ماه ۵۴ درصد سهامداران سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب کردند و امروز از منافع ارزش افزوده سهام غیرمستقیم محروم شده‌اند.

اگر سهامداران کمی تحمل داشته باشند قطعاً با قیمت‌های بالاتری می‌توانند سهام خود را معامله کنند

وی با تاکید بر اینکه عزیزان عجله نداشته باشند در فروش، چون سهام‌ها بنیادین هستند و هرچه صف فروش را بیشتر کنیم ارزش سهام خود را پایین می‌آوریم، افزود: نگرانی که با توجه به نوسانات اخیر بازار بورس ایجاد شده را چندان برای سهام عدالت نداریم چون سهام‌های خوبی هستند؛ سهام عدالت اگر ارزشش هم کم شده است از ارزش سود بوده است نه مثل سهام‌های دیگر که هم از سود و هم از اصل زیان دیده باشند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان یادآور شد: اگر سهامداران کمی تحمل داشته باشند قطعاً با قیمت‌های بالاتری می‌توانند سهام خود را معامله کنند و هجوم برای فروش تنها باعث می‌شود ارزش سهام آنها پایین بیاید و تعادل بازار به هم بخورد، عدم تعجیل در فروش سهام می‌تواند به نفع سهامداران باشد.

کد خبر 5073902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha